بیوگرافی جورج سوروس

در این مقاله Learn2Trade به بیوگرافی جورج سوروس یکی از موفق‌ترین افراد دنیای اقتصاد می‌پردازیم. طی سال‌های مختلف، افراد همیشه میل و علاقه زیادی به خواندن زندگی‌نامه افراد معروف داشته‌اند. باتوجه‌به زندگی این افراد و مسیری که طی کردند و دستاوردهایی که داشتند، همیشه موردتوجه بسیاری بوده‌اند.

از طرفی برخی از افراد مشهور مسیر پرچالش و سختی را در طول زندگی خود طی کردند و اغلب در دوران کودکی و جوانی زندگی سختی داشته‌اند اما در نهایت به موفقیت زیاد رسیدند. این موضوع نیز باعث جذابیت بیشتر بیوگرافی افراد مشهور در میان مردم شده است.

سال‌های جوانی و  فعالیت در بازارهای مالی

در جهت بررسی بیوگرافی جورج سوروس می‌­توان گفت، او در سال‌های جوانی فعالیت‌های تجاری خود را از بازارهای مالی مجارستان و در خلل جنگ جهانی دوم شروع کرد. در آن دوران اوضاع مجارستان نا‌به‌سامان بود اما سوروس باهوش و ذکاوت ذاتی خود توانست از بحران‌های آن جان سالم به در ببرد.

بعد از مدتی با بحرانی‌تر شدن شرایط مجارستان، سوروس به فکر تغییر محیط زندگی خود افتاد و از طرفی نیز به‌تازگی شروع به کسب‌وکار خودکرده بود. در نتیجه در سال ۱۹۴۷ مجارستان را به مقصد لندن، برای زندگی و تجارت بهتر ترک کرد.

لندن و شروع نو

او در دوران زندگی خود بسیار هوشمندانه زیست و در بازه‌هایی از تاریخ که سرزمین مادریش، مجارستان، درگیر جنگ بود، خود را به لندن رساند و در مدرسه اقتصاد این شهر تحصیل کرد. سوروس در طول دوران تحصیل و پس از فارغ‌التحصیلی به آثار و در حالت کلی شیوه زندگی فیلسوف بزرگ کارل پوپر علاقه‌مند شد و از آموزه‌های او در زندگی کاری خود بسیار استفاده کرد.

او در سال ۱۹۵۶ یکی از بهترین تصمیم‌های زندگی خود را گرفت و باتوجه‌به هوش و تحصیلاتی که داشت، به ایالات متحده آمریکا رفت و در آنجا به‌عنوان تحلیلگر بازارهای مالی مشغول به کار شد. او معتقد است در سال‌های جوانی با نوشتن درباره موضوعاتی چون فلسفه و اقتصاد توانست شرکت‌ها و بازارهای بزرگ مالی را به خود علاقه‌مند کند.

در واقع او از علاقه‌ای که به کارل پوپر داشت، مسیر خودش را انتخاب کرد و در نهایت با نوشتن، توانست خود را به دیگران معرفی کند و مسیرش را برای زندگی بهتر پیدا کند.

مورد مهمی که در بیوگرافی جورج سوروس باعث شد که افراد زیادی به مسیر او علاقه‌مند شوند، تغییر مسیر برای رشد و پیشرفت است. او در همان سال‌های جوانی برای تغییر زندگی خود به لندن رفت و همان تغییر مسیر، سال‌های پربارتری را برای ساخت یک زندگی ثروتمند، به ارمغان آورد.

جوانی و سال‌­های ساختن!

George Soros در سال ۱۹۷۰ با همکاری جیم راجرز صندوق کوانتومی را تأسیس کرد و به‌واسطه همین همکاری توانست ارتباطات بیشتری در دنیای تجارت به دست بیاورد. سوروس به همراه جیم راجرز بعد از ۱۰ سال توانستند سرمایه‌ی خود را به چندین برابر برسانند و در دنیای اقتصاد به جایگاه مطلوبی دست یابند.

ثروت و فعالیت‌­های خیرخواهانه

مورد مهم دیگری که در بیوگرافی بیشتر افراد مشهور از جمله بیوگرافی جورج سوروس، مشاهده می‌کنید، علاقه‌ی آن‌ها به فعالیت‌های خیرخواهانه و بشردوستانه است. سوروس نیز در سال ۱۹۷۹ هزینه زیادی را صرف کمک به دانش‌آموزان سیاه‌پوست در دانشگاه آمریکای جنوبی کرد که همین فعالیت نیز باعث شد که افراد بیشتری به مسیر زندگی و دستاوردهای او علاقه‌مند شوند.

تأسیس دانشگاه

سوروس حب زیادی به تحصیلات داشت و همین مسئله باعث شد که بسیاری از طرفداران او افراد آکادمیک و دانشگاهی باشند. او در مسیر زندگی خود نیز نشان داد که برای تحصیل و دانش بیشتر ارزش زیادی قائل است. او بعدها در سال ۱۹۹۲ دانشگاهی در بوداپست مجارستان، با هزینه‌ی شخصی خودش، تأسیس کرد.

در نگاه کلی به زندگی تجار بزرگ در بازارهای مالی می‌توان گفت، هرکدام از آنها مسیر و دغدغه‌های متفاوت خودشان را داشتند که با روش‌های متفاوتی، چالش‌ها را حل کردند. در نتیجه می‌توان از صحبت‌ها و گفته‌های آنان در مسیر زندگی خودمان استفاده کنیم.

در ادامه با چند توصیه از سوروس برای موفقیت در کسب‌وکار و تجارت می‌پردازیم.

روش خودتان و افزایش ثروت

در شروع هر کاری به‌خصوص راه‌اندازی کسب‌وکار خودتان توجه کنید که در ازای تمام افراد کره زمین روش‌های متفاوت برای شروع وجود دارد. پس در ابتدا توانایی‌های خود را بشناسید و در مراحل بعدی،

با برنامه‌ریزی درست گام‌های اولیه‌ی کسب‌وکار خود را بردارید.

اشتباه کنید و ثروتمند شوید

برای شروع راه بهتر است دید مناسبی به مسیر خود داشته باشید و از طرفی دیگر چالش‌های کسب‌وکار خود را در نظر داشته باشید. به این موضوع توجه داشته باشید که هیچ مسیری بدون چالش و دغدغه نیست.

پس برای جلوگیری از اشتباهات احتمالی درک درستی از بازار هدف و مخاطبان خود داشته باشید.

بترسید ولی انجام دهید

ترس یکی از مؤلفه‌های جدانشدنی هر کسب‌وکار به شمار می‌رود. پس در ابتدای آغاز راه خود توجه داشته باشید که ترسیدن باید شما را از هدفتان دور کند. شروع کنید و طبیعت در ادامه راه با چالش‌های مختلفی مواجه می‌شود.

سعی کنید با آرامش و خونسردی با چالش‌ها مواجه شوید و همواره به دنبال راه حلی مطمئن برای آن‌ها بتوانید تا بتوانید این سختی‌ها را پشت سر بگذارید.

سرمایه‌گذاری با ریسک

احتمالات بازار سرمایه را در نظر بگیرید اما از مواجه شدن با چالش‌ها نترسید و ریسک کنید. به این موضوع توجه کنید که شناخت شما از بازارهای مالی و مخاطب هدف این امکان را به شما می‌دهد که ریسک‌کردن شما با شکست مواجه نشود. اما در هر حال نمی‌توان شکست را نادیده گرفت؛ در هر مسیری امکان شکست نیز وجود دارد.

موقعیت مناسب و افزایش سرمایه

افرادی که در بازارهای مالی به موفقیت مناسبی می‌رسند، درک درستی از شرایط و موقعیت‌های موجود دارند. آن‌ها زمان زیادی را برای شناخت بازارهای مالی و مخاطب خود می‌گذارند و در نهایت با تصمیم درست، به تجارت خود ادامه می‌دهند.

بعد از توضیح مختصری از توصیه‌های سوروس راجع به بازارهای مالی برای موفقیت بیشتر در کسب‌وکار در ادامه به روش تجارت و سرمایه‌گذاری او می‌پردازیم.

غریزه برای افزایش سرمایه

نکته مهمی که در بیوگرافی جورج سوروس دیده می­‌شود این است که اوبر اساس غریزه‌اش به سرمایه‌گذاری و تجارت می‌پردازد. البته به این موضوع توجه داشته باشید که جورج سوروس پشتوانه علمی و تجاری بالایی دارد و همین موضوع باعث می‌شود که کمتر از دیگران مرتکب اشتباه شود.

صبر کنید و ثروتمند شوید

مورد مهمی که در مسیر پیشرفت جورج سوروس به چشم می‌خورد، صبوری او است. سوروس برای فروش سهام خود در بازارهای مالی عجول نبود و به خود و شرایط بازار زمان می‌داد که در شرایط مناسب، اقدام به فروش کند و در نهایت سود بیشتری نیز از این طریق به دست آورد.

با اشتباه ثروتمند شوید

جورج سوروس معتقد بود، برای ماندگاری در بازارهای مالی مهم نیست که شما اشتباه نکنید و اشتباه جزیی از پروسه رشد در تجارت به شمار می‌رود. اما به این موضوع توجه کنید وقتی اشتباه می‌کنید، چقدر از سرمایه خود را از دست می‌دهید. بهتر است با درک درستی که از شرایط خود و بازار هدف دارید، میزان اشتباه و سرمایه‌ای که از دست می‌دهید را آنالیز کنید.

بهترین زمان برای اشتباه

مورد دیگری که در سیاست سوروس به چشم می‌خورد، زمان‌بندی مناسب او است. سوروس می‌داند چه زمانی برای اشتباه کردن مناسب خواهد بود و اگر اشتباه کند، نه تنها دیگران از او پیشی نمی‌­گیرند، بلکه باعث می‌شود بیشتر رقبا برای شناخت بازار هدف، دچار گمراهی شوند.

توجه داشته باشید، سوروس حتی برای اشتباه کردن نیز زمان خاصی در نظر می‌گیرد و می‌داند چه زمانی اشتباه کند.

احساسات و تحلیل بازار

سوروس معتقد بود، بازارهای مالی از افراد زیادی تشکیل شده است که بر اساس عواطف و احساسات خود تصمیم می‌گیرند. بر همین اساس علاقه زیادی به روان‌شناسی و شناخت عواطف و احساسات دیگران داشت. او سعی می‌کرد با شناخت درست رقیبانش، احتمال شکست خود را به حداقل برساند. در نتیجه در طول سال‌های فعالیتش دستاوردهای زیادی در بازارهای مالی نیز به دست آورد.

موقعیت‌های حساس در بازارهای مالی

سوروس در بحران مالی آسیا به دارایی‌های خود افزود و توانست بانک تایلند را به تصاحب درآورد. او اطلاعات زیادی در زمینه بازی‌های اقتصادی داشت. بر همین اساس در سال های فعالیت خود از بانک‌های زیادی پیشی گرفت و در کسب و کار خود به موفقیت رسی. و این یک نقطه طلایی در بیوگرافی جورج سوروس به حساب می‌آید.

تحلیل در بازارهای سرمایه

مورد دیگری که در زندگی یکی از بزرگترین ثروتمندان جهان به چشم می‌خورد، پیش‌بینی او از بازارهای سرمایه است. سوروس بر این باور بود که تحلیل و پیش‌بینی حرکت رقبا، در دراز مدت باعث می‌شود که دید درستی از آنها داشته باشیم و در نهایت در معاملات بازارهای مالی، با شکست مواجه نشویم.

در ادامه شرح بیوگرافی George Soros به تعدادی از کتاب های او که تاثیر زیادی در موفقیت افراد برای شرکت در بازارهای مالی داشت، اشاره می­کنیم.

  • تصحیح سوءاستفاده از قدرت آمریکا
  • جهانی‌شدن
  • کیمیاگری از بودجه
  • بازکردن سیستم شوروی
  • حباب برتری آمریکا
  • ماندن جلوتر از برتری
  • بحران جهانی سرمایه‌داری
  • تعهد دموکراسی

چهارشنبه سیاه بریتانیا

او در سال ۱۹۹۲ دانشگاه بوداپست را با هزینه شخصی خود تأسیس کرد که همین موضوع باعث افزایش میزان سود خالص او به ارزش، ۱.۱ میلیارد دلار شد که در نهایت بانک مرکزی بریتانیا، مجبور شد تاوان سنگینی برای این کار بپردازد.

سوروس قبل از تأسیس این مرکز تحصیلی به بانک مرکزی بریتانیا، هشدار داده بود که سود واقعی خود را گزارش نداده و در مقابل همین موضوع، اقداماتی را در جهت افشای سود واقعی بانک ملی بریتانیا انجام داد.

فعالیت‌های سیاسی

سوروس از مخالفان سرسخت جورج دبلیو بوش بود و مخالفت خود را در سطح ملی اعلام کرده بود و تمایل زیادی برای برکنار شدن جورج دبلیو بوش داشت. با به قدرت رسیدن دونالد ترامپ نیز مخالف بود و معتقد بود شرایط دنیا، با قدرت دونالد ترامپ به‌سوی ویرانی می‌رود.

از طرفی سوروس معتقد است، فضای مجازی در سال‌های آینده از بین می‌رود و به کسب‌وکارها اخطار داده که به فکر تصمیم جدی برای ادامه زندگی تجاری خود باشند.

اصلاح مسیر جورج سوروس

برخلاف نظر برخی افراد که بر این باور بودند، سوروس اشتباه نمی‌کند، او یکی از مهم‌ترین دلایل موفقیت خود را اشتباه کردن و در نهایت اصلاح مسیر می‌داند. پس توجه داشته باشید در زمان شروع کسب‌وکار خود از اشتباه کردن نترسید.

بعد از هر اشتباهی سعی کنید به تحلیل و آنالیز مسیر خود بپردازید که در نهایت بهترین تصمیم را بگیرید و با اتکا به نتایج به دست آمده، بهترین روش و مسیر را شناسایی کنید.

تحلیل شما درست بوده

مورد مهم دیگری که بیوگرافی جورج سوروس به چشم می‌خورد، اهمیت نداشتن تحلیل ریزبینانه است. نکته‌ای که برای او اهمیت دارد، میزان سود و ضرری است که به دست می‌آورید. پس نگران اشتباه خود در شناخت بازارهای مالی نباشید.

ضرر کنید و ثروتمند شوید

به نظر سوروس مشکل افراد ضرر کردن نیست چرا که همواره بخشی از سرمایه‌گذاری، به هر دلیلی دچار شکست می‌شود. موضوعی که اهمیت دارد، جلوگیری از ضررهای مداوم است. بنابراین توجه داشته باشید که احتمال شکست را در کسب‌وکار خود به حداقل برسانید تا اگر با شکست مواجه شدید، به آسیب‌های روحی دچار نشوید و همان‌طور که پیش از این هم گفته شد، بعد از هر شکست، سعی کنید که جلوی ضررهای بعدی را بگیرید.

انتقاد از گوگل و فیس‌بوک

سوروس با شبکه‌های اجتماعی و در حالت کلی اینترنت، ارتباط خوبی دارد و از خدمات آن برای کسب و کار خود همواره بهره می‌برد اما با این وجود، در سال ۲۰۱۸ به‌شدت از گوگل و فیس‌بوک انتقاد کرد. او معتقد بود این دو شبکه مجازی در ازای پولی که از افراد دریافت می‌کنند، خدمات مناسبی را در اختیار مخاطبان قرار نمی‌دهند. از طرفی هم در برخی موارد به اطلاعات شخصی مخاطبان خود دسترسی پیدا می‌کنند.

سودنگری منفی و افزایش سرمایه

موضوعی که در سودنگری منفی مطرح می‌شود، کاستن از لذت و استفاده‌نکردن از منابع نیست. موضوعی که سوروس در سودنگری منفی به آن توجه داشت، اصلاح و مهندسی عیوب برای رفع تدریجی ناکارآمدی‌هاست.

بر اساس این نظریه او معتقد بود که سهام‌داران باید توجه داشتند، بر انتقاد و پذیرش نقد از سوی افراد گشوده باشند و در این شرایط هرگز موضع‌گیری نکنند.

تربیت واسطه در بازارهای مالی

سوروس عقیده داشت برای انتقال تجارب و ایده‌های ناب در کسب‌وکار، بهتر است از واسطه‌هایی در راستای گسترش کسب‌وکار خود بپردازیم. بر همین اساس مدتی پس از شروع کسب‌وکار خود، سعی کنید ارتباطات را افزایش دهید که براین‌ اساس، بعد از مدتی تجارت پرسودتری در اطراف شما شکل می‌گیرد.

مطالعه زندگی مشاهیر دنیای تجارت همیشه مورد توجه افراد مشتاق به پیشرفت و کسب ثروت قرار گرفته است. در این مقاله به بیوگرافی جورج سوروس یکی از بزرگ‌ترین میلیاردرهای آمریکایی پرداختیم.

زندگی او در نگاه کلی پر از چالش و موضوعات مختلف بود که او در سنین جوانی با درک و درایت خودش، توانست آن­ها را از میان بردارد. بهتر است افرادی که به‌تازگی کسب‌وکار خود را شروع کرده‌اند، به مطالعه زندگی افراد موفق در دنیای اقتصاد بپردازند که در نهایت با دید واضح و درستی با چالش و دغدغه‌های این مسیر، مواجه شوند.

مورد مهمی که در زندگی تمام مشاهیر دنیای اقتصاد به چشم می­‌خورد، صبور بودن آن‌­ها است. این افراد درک درستی از زمان و چالش‌­های آن داشته‌اند و به‌خوبی از ارزش صبر کردن نیز آگاه بودند.

منبع:

WikiPedia

مارا دنبال کنید :

🌐آدرس سایت : www.Learn2Trade.ir

✳️کانال تلگرام: learn2trade_ir

🗣 گروه تلگرامی : https://t.me/joinchat/YmiavjtNRtMxODEx

💎اینستاگرام: learn2trade.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *